вівторок, 3 серпня 2021 р.

Благословенна Таврида

Крим досить яскраво представлений в літературі та мистецтві. Значно більше, ніж всі інші регіони України разом узяті. Це й не дивно. На багатьох митців Крим справляє незабутнє враження. Добре описано Михайлом Коцюбинським в одному з листів "Крим зробив на мене таке сильне враження (краса природи не тільки вразила мене, а й пригнітила), що я ходив тут як уві сні...".

Книжкова виставка "Благословенна Таврида" розкриває широку палітру кримського мистецького ландшафту. Видатні українські та світові майстри М. Коцюбинський, Л. Українка, Т. Шевченко, І. Карпенко-Карий, В. Рутківський, А. Кокотюха, А. Міцкевич, С. Руданський, Я. Щоголів, І. Айвазовський у своїх роботах зображують цю благословенну землю.
Я в горах над морем, на високім Таврі -
Хвилі пнуть на кручу, як іхтіозаврці.
А в затоці мирно: тиша там не бунт,
І розкинувсь город, давній Трапезунд.
Я не зміг остаться зараз там, у місті.
В мене славне свято: з України вісті!
"Україна -вільна!" - вчув я новину.
І подавсь у гори. Легко там зітхну.
(А. Кримський "В Трапезунті. Спомини з літа 1917 року")



Немає коментарів:

Дописати коментар